Postup pri podávaní a šetrení sťažností a § 14a Sťažnosť
09.04.2009 16:21:37
Postup pri podávaní a šetrení sťažností a § 14a Sťažnosť
Subjektom zodpovedným za vybavovanie sťažností podľa § 14a zákona č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii adresovaných Rade pre vysielanie a retransmsisiu sú príslušné odbory kancelárie Rady a to podľa zamerania ich činnosti a podľa druhu sťažnosti.
Zo sťažnosti musí byť zrejmé:
Rada pre vysielanie a retransmisiu
Palisády 36
811 06 Bratislava
b) osobne v podateľni sídla Rady na adrese Palisády 36, Bratislava v pracovných dňoch od 10:00 do 15:00 hod.
Ak sťažnosť neobsahuje skutočnosti nasvedčujúce tomu, že mohlo dôjsť k porušeniu zákona č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii, rada označí sťažnosť za neopodstatnenú a upovedomí o tom sťažovateľa.
§ 14a
Súbory na stiahnutie/prezeranie:
Postup pri podávaní a šetrení sťažností a § 14a Sťažnosť
Postup pri podávaní a šetrení sťažností
Pri vybavovaní sťažností na porušenie zákona č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii postupuje Rada pre vysielanie a retransmisiu podľa § 14a citovaného zákona.Subjektom zodpovedným za vybavovanie sťažností podľa § 14a zákona č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii adresovaných Rade pre vysielanie a retransmsisiu sú príslušné odbory kancelárie Rady a to podľa zamerania ich činnosti a podľa druhu sťažnosti.
Zo sťažnosti musí byť zrejmé:
- kto ju podáva - sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko a adresu (za adresu sa nepovažuje mailová adresa) sťažovateľa, ak ide o fyzickú osobu, alebo názov a sídlo sťažovateľa, ak ide i právnickú osobu. Sťažnosť, ktorá tieto údaje neobsahuje sa považuje za anonymnú. Anonymnú sťažnosť Rada nie je povinná vybavovať
- voči komu sťažnosť smeruje
- predmet sťažnosti – to zn. čím mal byť porušený zákon č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii. Ak sa namieta porušenie tohto zákona odvysielaním programu alebo programovej zložky (napr.reklamy, upútavky a pod.), sťažnosť musí obsahovať aj dátum a približný čas odvysielania tohto programu alebo programovej zložky a názov programovej služby, t.j. názov rádia/televízie, v ktorej bol obsah odvysielaný. Ak sťažnosť tieto údaje neobsahuje, je považovaná za nepreskúmateľnú.
- písomnou formou – doručenou:
Rada pre vysielanie a retransmisiu
Palisády 36
811 06 Bratislava
b) osobne v podateľni sídla Rady na adrese Palisády 36, Bratislava v pracovných dňoch od 10:00 do 15:00 hod.
- faxom: na číslo: +421 2 20 90 65 35
- e-mailom: na adresu: office@rvr.sk
- prostredníctvom online formulára – umiestneného na web-stránke Rady pre vysielanie a retransmisiu.
Ak sťažnosť neobsahuje skutočnosti nasvedčujúce tomu, že mohlo dôjsť k porušeniu zákona č.308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii, rada označí sťažnosť za neopodstatnenú a upovedomí o tom sťažovateľa.
§ 14a
Sťažnosť
- Sťažnosť na porušenie tohto zákona sa podáva rade písomne, telefaxom alebo elektronickou formou.
- Zo sťažnosti musí byť zrejmé, čím mal byť porušený tento zákon. Ak sa namieta porušenie tohto zákona odvysielaním programu alebo programovej zložky, sťažnosť musí obsahovať aj dátum a približný čas odvysielania tohto programu alebo programovej zložky a názov programovej služby, v ktorej rámci mal byť tento zákon porušený.
- Doručené sťažnosti eviduje kancelária v osobitnej evidencii. Evidencia obsahuje:
- dátum doručenia sťažnosti,
- meno, priezvisko a adresu sťažovateľa, ak ide o fyzickú osobu, alebo názov a sídlo sťažovateľa, ak ide o právnickú osobu,
- predmet sťažnosti,
- voči komu sťažnosť smeruje,
- výsledok prešetrenia sťažnosti.
- O zaevidovaní sťažnosti rada upovedomí sťažovateľa, a to spravidla rovnakou formou, akou bola sťažnosť doručená. O zaevidovaní anonymnej sťažnosti sa sťažovateľ neupovedomuje.
- Anonymná sťažnosť je na účely tohto zákona sťažnosť, ktorá neobsahuje meno, priezvisko a adresu sťažovateľa, ak ide o fyzickú osobu, alebo názov a sídlo sťažovateľa, ak ide o právnickú osobu. Anonymnú sťažnosť rada nie je povinná vybavovať.
- Totožnosť sťažovateľa sa nezverejňuje.
- Ak je predmet sťažnosti totožný s predmetom sťažnosti už skôr zaevidovanej, takáto neskoršia sťažnosť sa priradí k už zaevidovanej sťažnosti s totožným predmetom, o čom sa v evidencii urobí záznam. Neskoršia sťažnosť sa samostatne nevybavuje. O vybavení skôr zaevidovanej sťažnosti sa upovedomí aj sťažovateľ neskoršej sťažnosti s rovnakým predmetom.
- Rada sa oboznamuje s obsahom sťažnosti a prerokúva sťažnosť na svojom zasadnutí najneskôr do 90 dní od doručenia sťažnosti.
- Ak sťažnosť obsahuje skutočnosti nasvedčujúce tomu, že mohlo dôjsť k porušeniu tohto zákona, Rada začne vo veci správne konanie. O výsledku správneho konania rada upovedomí sťažovateľa.
- Ak sťažnosť neobsahuje skutočnosti nasvedčujúce tomu, že mohlo dôjsť k porušeniu tohto zákona, rada označí sťažnosť za neopodstatnenú a upovedomí o tom sťažovateľa.
- Ak sťažnosť neobsahuje údaje podľa odseku 2 alebo je nepreskúmateľná z iných dôvodov, rada o tom upovedomí sťažovateľa.
- Na konanie o sťažnosti na porušenie tohto zákona sa nevzťahuje všeobecný predpis o sťažnostiach, 21a)
- Osobné údaje získané podľa predchádzajúcich odsekov podliehajú ochrane osobných údajov podľa osobitného zákona. 21b)
Súbory na stiahnutie/prezeranie: